SnickarN'
Publicerat den

Lite för många bilder i endast ett inlägg kanske, men jag kände att jag lika gärna kunde lägga ut alla på en gång! Hela förmiddagen gick ut på att skruva ihop spjälsängen, och jag är nöjd med resultatet. Är riktigt glad att jag köpte den vita sängen istället för den träfärgade, det hade blivit så mörkt i rummet med den. Den andra bilden visar hur spjälskyddet ser ut på riktigt, den första bilder ljuger.. Otroligt svårt att få bra bilder när det är så ljust ute!

Jag satte lilla grodan i fram vid sängen så att den kan ha koll på lill*n, fast jag vet inte om den kommer sitta kvar där senare. En mobil måste ju inskaffas! Det ser så tomt ut. Dock ska en lampa upp på väggen (den beige) som kanske livar till det lite, och tavlan + hjärtat med halsbanden och ljuset ska bort (det är mammas som hon inte tagit bort än). Den höga lampan precis intill ska också bort, jag tänkte ställa den bredvid skötbordet, bakom blöjhinken (skymtar till höger på nedersta bilden) eller något.

Bäddade sängen med madrass, plastad frotté, lakan, täcke och kudde. Örngottet fick vi av Johans pappas fru, det är jättesött!

Mamma sydde ett örngott till täcket i barnvagnen också, ett med en massa barbapappor på + spets. Täcket är grymt stort för vagnen (ligger dubbelvikt) men det blir nog bara mysigt. Om det skulle bli för varmt är det ju bara att byta ut täcket mot en filt eller endast använda örngottet!

I bruksanväsningen för sängen stod det tydligt att man skulle vara minst 2 för att sätta ihop den, lättast så tydligen. Nu var ju dock bara jag och Missan hemma, och eftersom lilla katten har blivit så tillbakadragen på sista tiden så fick jag fixa det själv. Med hjälp av en trave böcker och blod, svett & tårar så fick jag ihop den till sist. Jag har väl alltid vetat att jag borde bli snickare! Det är grymt kul att skruva/hamra osv. :}

Efter allt byggande var jag så svettig att jag gick ut en sväng i solen för att få lite luft. Så underbart varmt och fint väder, jag känner mig galen som sitter inomhus just nu! Gick upp till skogen och plockade lite maskrosblad till Nelly som var sugen på det. En bra början på en förhoppningsvis bra dag. :}




 Nina, ensamstående mamma till Liam

åh vad fint :) Gillar att det ser så fräsht ut!



URL: http://nninaaw.blogg.se/





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?