Tidsfördriv
Publicerat den

När fick du reda på att du var gravid? 14 september 2009
Var bebisen planerad? Nej
Mådde du illa mycket? De första 20 veckorna..
Hur blev ditt hår? Det var som vanligt.
Hade du mycket halsbränna? I slutet var den hemsk. Kunde knappt sova!
Grät du för ingenting? Nej, det vill jag inte påstå att jag gjorde!
Var du känslig? Hmm, inte värre än vanligt. ;)
Vad gillade du för mat? Allt som jag gillade innan, fast svamp äcklade mig som fan!
När kände du bebisens första sparkar? Omkring vecka 20 ungefär.
Var du ofta orolig? Nej det var jag inte. Det är bara onödigt, anser jag. :)
Samlade du på dig gravidtidningar & böcker? Inte mer än de tidningarna man fick på MVC. Fast jag fick i och för sig lite böcker av Emelie och av Johans mamma.
Sparkade bebisen mycket? Ja det gjorde hon, särskilt på kvällarna när jag låg i fåtöljen och kollade på halv 8 hos mig, haha.
Fick du bristningar? Japp!
Hur kommer det sig att du behöll bebisen? Eftersom jag såg det som att det var meningen. :) Hade lillan inte velat komma till världen så hade jag antagligen inte blivit gravid.
Blödde du någongång? Nej
Levde du på som vanligt? Inte i början, men på slutet så var jag som vanligt. Lite klumpigare kanske.. ;)
Hur gammal var du när du blev gravid? 18 bast!
Hur tog dina föräldrar det? Jättebra! tycker jag.
Hur tog din partner det? Lite chockad i början tror jag allt, men sen var han glad! =)
Vart bodde du/ni? jag bodde (och bor) hemma med mina föräldrar och det gör även han. Hos sina alltså.
Hur ofta gick du till mvc? Jaa, vad var det? Med 2-3 veckors mellanrum tror jag. Behövde inte gå dit speciellt mycket eftersom allting såg bra ut hela tiden.
Hur många ultraljud gjorde du? 1 bara, i december. Hade gärna gjort fler!
Hur började din förlossning? Förvärkar...
Hur många timmar tog din förlossning? 14 timmar.
Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt? Vaginalt
Hur mycket var du öppen när du kom in? 1 cm, hehe
Vilken smärtlindring tog du? Riskudde, massagedusch, lustgas och epidural.
Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen? ½ timme
Blev det komplikationer? Nej det gick smärtfritt! Haha, eller inte. Klart det gjorde ont, men jag tror inte att det hände något konstigt. Inte som de sa till mig i alla fall.
Fick du sy? Japp, ett par stygn blev det.
Hur var vikt och längd? 3700 g och 51 cm
Ögonfärg: Mörkblå
Hårfärg: Mörkbrun
Ammade du? Ja.
Ammar du nu? Nej nu har jag slutat.
Hur gammal är bebisen nu? 4 månader i dag faktiskt!
Vad tyckte du om förlossningen? När jag väl var där så var det kanske inte så rockigt, men nu i efterhand kan jag tänka mig att göra om det. Det värsta med min förlossning var nog radion som stod på hela tiden. Samma. Jävla. Låtar. Hela. Tiden.
Vill du ha en till? Ja!
Planerar ni ett till? Nej, nu är det bara Julia som gäller!
När kommer andra barnet? Om minst 2 år. Måste hinna utbilda mig/skaffa jobb/skaffa körkort/skaffa eget hem innan.
Hur är ert förhållande nu? Bra! :)
Vilken vecka födde du i? 40+0 (beräknat datum! :D)

Jag tog den här listan från Johanna & Leia :-)




 Sophie mamma till Nellie

Sånt här är kul att läsa :D



URL: http://beylejd.blogg.se/


 ice bästa thorslund ' §

finblogg hörrru !!



URL: http://icethorslund.blogg.se/





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?