Du borde absolut inte gå upp mer i vikt
Publicerat den

Såg ni på En unge i minuten i gårkväll? Jag gjorde det.
Det var med blandade känslor kan jag säga. Dels att bli påmind om hur ont det gör, men också hur underbart det är när man får sin lilla bebis intill sig. {Fast jag hade ju bara Julia intill mig en kort stund innan hon togs ut ur rummet, och sedan hade Johan henne i knät medan jag syddes.} Nästan så att det kom en liten tår när jag såg hur lyckliga de blev, och jag som annars inte är så blödig! Jag har nog dock blivit allt blödigare sedan jag fick barn... Gråter alltid när lillan gråter osv, haha hur ska det gå!?

Well, i dag mår jag mycket bättre! Mina syrénkvistar har börjat blomma! Ja Dock är blommorna vita, och vår syrénbuske är lila. Haha, det måste vara grannarnas kvistar som har blåst över till oss då, för de har vita syréner! Menmen, de låg ju ändå och skräpade på backen i vår trädgård, så de kan inte kalla mig för en tjuv! :}

Lillan sover intill mig i sin lilla spjälsäng, öppen mun och allt! :') Har dansat henne till sömns och vad kan det ha tagit? 40 minuter ungefär. Det känns inte som att det är vad mammor brukar göra på mornarna med sina barn, eller vad vet jag? Jag har ju i alla fall all tid i världen, och den mesta får tillbringas ihop med Julis. Inte undra på att hon är mammig!

Vägde mig i morse och till min fasa har jag gått ner ca 15 kg på snart 11 månader. Segare än segast? {Jag är fortfarande inte normalviktig, utan klassas som överviktig.} Om BMI och min barnmorska ska bli nöjda så måste jag gå ner 10 kg till, buhu :') Jag minns så väl när min barnmorska satt och sa till mig att jag såg fet ut, och att jag absolut inte borde gå upp mer i vikt. Och då var jag ändå inte gravid... :P HAHA. Hon fick en smärre chock när hon såg att mitt BMI då var normalt. Jag älskar ärliga människor. Ibland. Jag tror att jag tillhör den där kategorin som inte kan få anorexia, faktiskt. {Om det finns en sådan kategori?} Även om människor säger till mig att jag ser fet ut, så bryr jag mig inte. Eller jag kanske tänker på det, men det får mig inte att sluta äta. :P INGENTING KAN FÅ MIG ATT SLUTA ÄTA! :D Mat är gott, eller godis är gott.

Äh, ha en fin dag! :}




 Melinda - Mamma till Maja ♥

Du är fin som du är!



URL: http://melindawingren.blogg.se/


 Sandra

du är fin precis som du är Melinda =)

är du nöjd med din kropp så skit i vad alla andra säger!



KRAM!



URL: http://sandravanilj.blogg.se/





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?