Ullared & Gekås
Publicerat den

Ursäkta att bloggen har blivit lidande de senaste dagarna, men jag har som sagt varit i Ullared {inte på Ullared, som en del gärna vill säga. Staden heter Ullared, affären heter Gekås. ;)} Det var dagens lektion, haha. Hur som haver så kom jag hem i gårkväll och har inte hunnit med att blogga eftersom Julia har krävt all tid. Hon har börjat lägga sig sent och gå upp tidigt - ingen bra kombo! Hon somnade 21:00 i går och vaknade 06:00 i dag. Dessutom vaknade hon vid 2 i natt och ville ha välling. Men jag är pigg ändå, otroligt nog!

Jag shoppade nästan för 3000 kr (!!!!!!!). Vad köpte jag då? Det sorgliga är att jag knappt minns. Lite småsaker som är billigt, men som tillsammans med 1000 andra småsaker blir ganska dyrt. Men 3 väskor fick följa med hem, 10 paket våtservetter, lite kläder, leksaker, prydnadsaker osv.

Vi bodde över natt på campingen i närheten och det var en väldigt söt liten stuga på Stugvägen! :} Jag och Julia fick ta våningssängen, dock sov vi på samma våning. Trångt som fan! Men mysigt. Hon ligger och snarkar och fiser om vartannat..

Något som jag inte visste och som jag verkligen måste rekomendera, det är barn-bebisavdelningen på Gekås! Herregud vad mycket grejer det fanns där! Nästan allting. Fina babygym, skötbäddar, sängar, bilstolar och till och med barnvagnar. Frågan är hur bra de är...? En massa örngott, nappar, våtservetter, nappflaskor, filtar, kläder och leksaker. Näe, får jag ett barn till så ska jag banne mig åka dit och köpa det nödvändigaste. Halva priset jämfört med många andra ställen.

Köpte även en tröja + T-shirt och kallingar till Johan. Haha, hoppas att han blir nöjd! Han får låtsas i alla fall, nu när jag ansträngt mig och allt. ;}

Tittade ni på Melodifestivalen i går? Jag tittade så gott det gick eftersom Julia var vaken, men jag är helt ok med att Eric Saade vann. Hoppades dock på Swingfly, så jädra skön låt! Älskar hans lilla tjut där mitt i låten också, haha! :D Tur att det bara är Melodifestival en gång om året, alltid en sådan hysteri. Men på ett sätt gillar jag det. Dock känns det nästan som ett måste? Eller har jag fel kanske. Vi behöver väl inte vara med varje år? Jag tycker att vi ska kämpa fram en riktigt bra låt innan vi är med nästa gång, inte bara "ta nån". Ta till exempel den där killens låt, vad heter han nu igen.. Öhm.. Nicke Borg, justde! Hans låt låter ju precis som Green Day's ena låt kom jag och Johan fram till. 21 guns. Lyssna och jämför. Hör och häpna.

Jag såg faktiskt en kändis! Ola-Conny! :D



 Mirre

Vem är Ola - Conny =D. Ohh vill också åka till Ullared =D, men det vill inte min sambo =D.



Låter som bra stuff di köpt. 3000:- får man ju massor för där

kramar



URL: http://myflowergirl.blogg.se/


 Beatrice, mamma till Devin och liten i magen ♥

Ååh, Ola-Conny har jag snackat med ;) Haha. Han är skön som fan!

Blev det mycket kläder till skruttfian köpt då? :)



URL: http://beabus87.blogg.se/


 Melinda - Mamma till Maja ♥

Åh va kul att åka dit! Vill också :D Vi brukar åka dit en gång om året, på sommaren! Men vi får se om man har råd detta år, hoppas på ett jobb så man kan tjäna lite pengar först ;(



Har du planerat när Julia ska börja på dagis än, och vad ska du syssla med efter mammaledigeheten?



URL: http://melindawingren.blogg.se/





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?