Får jag klaga såhär mycket?
Publicerat den

  Hej på er, denna underbara fredag! Oavsett väder så är väl alltid fredagar något extra, tycker ni inte det? Jag älskar dem i alla fall. Och i dag har jag varit ledig hela dagen! Uppdateringen i veckan har väl varit sådäääär, men nu är i alla fall "mitt liv" fungerbart igen.

1. Jag har fått en sprillans ny iPhone 4, eftersom jag lämnade in den förra på lagning pga. trasig högtalare.
2. Jag har fått mitt Swedbankkort och pengarna har kommit in. Har dessutom fixat telefonbanken så att jag bara kan skaka på telefonen för att se mitt saldo.
3. Bror min var här och fixade till min bärbara dator så att anti virus-skyddet fungerar som det ska.

Lättnad! Men det här var ju positivt, och det var väl inte så det lät på rubriken? Det negativa började för mig i måndags. Here comes it; 05:30 var jag uppe och sminkade mig och gjorde mig i ordning. Väckte Julia lite senare och i lugn och ro cyklade jag iväg med henne till dagis. Lämningen efter ledigheten gick kanonbra och jag cyklade vidare till jobbet. Tar ca 5 minuter. Jobbet började bra men efter 2-3 timmar känner jag av det.. Kan ni gissa? Klart ni kan, ni känner väl mig?! Den fruktade, tröttsamma, jävla, skitjobbiga blåskatarren/urinvägsinfektionen. Åååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååh! Känner hur det börjar värka allt mer i de nedre regionerna och känner bara att vafan, kan jag inte ens få cykla till jobbet en sommardag? Men näääerå. På lunchrasten åker jag och köper Tranbärsdryck vilket jag häver i mig som aldrig förr. Försöker klara av hela arbetsdagen som håller på till 15:30, men vid 14-tiden ger jag upp och cyklar hem. Jag har då svettats som en gris och har något så fruktansvärt ont när jag kissar {och hela tiden annars också}.

Tidigare under dagen ringde jag vårdcentralen men utan att de svarade. Ringde då MVC istället eftersom jag kände att detta var en krissituation. Urinvägsinfektioner brukar jag ju ha, men jag har aldrig gått runt och svettats så pga. det. Vårdcentralen ringde upp mig hemma vid 15-tiden, och säger att jag kan komma dit direkt vilket jag gör. Men väl där tar allting en jäkla tid, så jag betalar för mina prover men åker hem eftersom jag inte hinner vänta.

Härdar istället ut hemma med tranbärsdryck och eftersom jag jobbar även tisdagen och VC inte har några tider på eftermiddagen, så kommer jag inte dit förrän onsdag förmiddag, på min lediga dag. Lämnar 2 urinprov och får prata med en läkare. Samma morgon vaknade jag upp av en fruktansvärd kramp i högra vaden, vilket enligt läkaren tyder på vätskebrist. Men vad tusan? Jag dricker ju!! Tydligen inte tillräckligt mycket..

Ha ha... läkaren skriver i alla fall ut recept på mitt vanliga Furadantin. Den här gånger 100 tabletter istället för 15. Nu jävlar! Hämtar dock inte ut tabletterna eftersom jag hör och häpna mår betydligt bättre! Verkar som att min kropp tagit hand om skiten själv den här gången. Omg! Kan det vara sant? Har jag ett immunförsvar? Det kan inte vara möjligt. Läkaren och jag kommer överens om att jag ska vänta med tabletterna, för jag kan ju faktiskt klara av detta själv. Och såklart är det bara positivt om man kan slippa antibiotika! Ont i ryggen har jag inte heller, och endast 70 vita blodkroppar kunde hittas i provet. I andra fall har jag haft 500 st... det vill säga försvar som ska ta bort bacillerna! Det här var ju ingenting! :D

Det här var alltså onsdag. Och torsdagen klarar jag bra också. Transbärsdryck ska man inte underskatta. Men nu är jag allt bra trött på det. Var nära på att spy upp det i går, så vidrigt är det. Nu stämmer inlägget lite bättre överens med rubriken va? ;} Torsdag i alla fall, kvällen var hemsk då jag ständigt kände mig kissnödig, och natten var ännu värre då jag inte kunde sova och var nära på att kräkas av smärtan i... ja just det.. ryggen! På högra sidan. Väckte David vid 4-tiden i natt och bad honom hämta en ipren, och efter en halvtimme somnade jag gott efter att smärtan försvunnit. Ringde 1177 i morse och sjuksköterskan tyckte absolut att jag skulle hämta ut mina tabletter. Sagt och gjort så gjorde jag det och har nu tagit en tablett. Så var det med det immunförsvaret. -_-

I dag har jag inte alls mått bra! Börjat kallsvettas utan vidare, känt mig trött och hängig. Tog en tablett i eftermiddags och knappt en timme efteråt kommet ytterligare något obehagligt: klåda under fötterna! Hahaha, det kan låta som världens minsta sak, men jäsiken vad det var hemskt! Fick panik och hoppade in i duschen och hoppades att det skulle gå över. Kändes som om jag bränt mig på brännässlor eller något. Kära nån vad har jag gjort för att förtjäna detta? :( Som tur var gick klådan över, och det har kommit tillbaka lite nu på kvällen. Vete katten vad det kan vara.. Menmen. Nu ska jag ta mina 100 tabletter [OBS! Ej alla på en gång :P}och hoppas att jag aldrig någonsin behöver uppleva det här igen.

Förlåt att det blev mycket text och mycket klagomål, men på något konstigt sätt mår man ju alltid bättre när man får prata av sig lite. Allt känns lite lättare..! Och titta vad fint det blev på Julisens rum med ett bord och lite stolar? Ytterligare 2 stolar ska dit också, två grodstolar! En blå och en till rosa :}
 



 Hanna

Men fy sören! Hoppas det går över snabbt!

Åhh va jag älskar den kosse-stolen! :) Så fin ju :)

Svar: Kostolen är alldeles underbar! :} Fast dålig kvalité på allting måste jag säga.. avskavd färg osv... tråkigt!
melindaochjulia.blogg.se



URL: http://hanniie1.blogspot.com





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?