Ultraljud och beräknad födelse
Publicerat den

Tusen tack för alla era grattisönskningar! ♥
 

Både unika besökare & sidvisningar blev tresiffrigt under gårdagen, haha, men det är ju så roligt med kommande bebisar! Igår hade vi tid för ultraljud kl 09:30, men eftersom barnmorskan var sen kom vi inte in förrän närmare 10:00. Jag var galet nervös innan och handsvetten kom mer & mer. Dock försvann all rädsla & nervositet för att något skulle vara galet så fort vi kom in i rummet och jag fick lägga mig på sängen.
 
Gelen man får på magen var inte alls lika kall som jag mindes den som, och både jag & David satt med ett leende på läpparna under hela undersökningen. Det är nästan så att man blir religiös när man ser ett sådant underverk där inne i magen, som sprattlar och har sig. Det är inte mycket som slår den känslan... tänk att jag får vara med om detta en gång till! ♥ Det är jag otroligt tacksam för!
 
Stundtals har jag inte alls känt mig gravid, vilket har gjort att man blir lite orolig och undrar om allt verkligen är som det ska. Om jag ens är gravid!? Jag har med andra ord mått oförskämt bra än så länge, det enda som varit lite jobbigt är att mitt blodtryck har sjunkit mycket vilket ibland har ställt till det för mig. 98/58 hade jag under inskrivningen, vilket bland annat ledde till att jag spydde när jag skulle jobba på dagis förra veckan! Haha, så typiskt! :') Sedan har jag även haft ett gansak jobbigt illamående på mornarna, men inte så pass att jag har spytt vilket är väldigt skönt. Postafen har varit en räddare i nöden, det fungerar verkligen!
 
Det beräknade datumet för bebisens ankomst är den 5 maj 2013, 17 dagar innan Julias födelsedag och 13 dagar innan Davids födelsedag. Vi blev framflyttade hela 9 dagar från det datum som senaste mensens första dag visade som beräknat!
 
Jag vet inte hur många opublicerade inlägg jag har där jag skrivit av mig lite de senaste veckorna. Ett inlägg skrev jag i vecka 5! Tiden går ju som många vet väldigt fort, men nu känns det som att den gärna får gå ännu snabbare! Jag vill ha maj månad här nu! :}
 
Julia pratar mycket om vår bebis och vill & tror att det blir en lillebror. Hon är medveten om att den ligger inne i magen och "simmar omkring", och hon vet också att även hon har legat där inne när hon var liten bebis. Hon har den senaste tiden börjat prata mycket om att mjölken kommer från brösten, och att bebisen ska äta det sen. Hihi, jag älskar att höra hennes funderingar! ♥

Vår älskade lilla skapelse! Så välkommen ♥
Vi kommer inte att ta reda på könet, det vill vi ha som en överraskning! :}



 Anonym

Det ska bli så spännande att följa ytterligare en graviditet och få träffa ännu en sötnos fram i vår!! :) Hoppas jag kommer kunna komma på detta dopet eftersom jag missade Julias ;) hehe



URL:


 Cajsa

Det ska bli så spännande att följa ytterligare en graviditet och få träffa ännu en sötnos fram i vår!! :) Hoppas jag kommer kunna komma på detta dopet eftersom jag missade Julias ;) hehe

Svar: Hihi, du kommer vara expert på graviditeter sen när det är din tur! ;) Ja det hoppas jag verkligen att du gör, men vi får försöka pricka in ett datum då du är hemma! ;)
melindaochjulia.blogg.se



URL: http://cajsacajan.blogg.se


 Petra

Åh så spännande Med en bebis :) dig ska jag följa :)



URL: http://Enbartpetra.blogg.se





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?