Dan före dan före dopparedan
Publicerat den

Åh vad jag älskar julen!
 
Trots bristen på snö så har jag faktiskt lyckats få en riktigt skön julstämning! Igår åkte jag och lilla Julia ut och sökte efter gran. Först gav jag det uppdraget till henne & David, men då de misslyckades fick jag ta saken i egna händer. Snabbt & lätt! Uppe på Statoil hittade vi en riktigt fin gran. Lite kort kanske, men den duger alldeles utmärkt för oss! :}

Vi bakade även knäck & julkola senare under dagen. Hemmet är alldeles lagom pyntat tycker jag. Lite tomtar här & var, lite granris, en liten gran, en en {eeeeen} & en massa ljus. Idag köpte jag mig dessutom en riktigt fin drömfångare! En vit som får hänga över sängen. Hoppas att den bringar tur och inte tvärtom! ♥

Idag har vi {läs: jag} bakat cornflakeskakor och griljerat julskinka! Första skinkmackan är nu intagen! Varför vänta till i morgon? ;} Och määääääääängder med julmust. Jag vågar inte ens tänka på vad jag väger nu.. Men det skiter jag i! Julen är ändå julen! Kan träna hela våren sen istället. :}

Såhär fint är vårt vardagsrum nu! :} Fattas bara en massa paket under granen. Eller massa och massa. Vi har faktiskt inte köpt några mängder till barnen, utan tänkt att de säkert kommer få en hel del ändå. Så vidare jämnt har det inte heller varit. För att vara ärlig så har Julia fått för mer pengar, då Henry inte förstår sig på såntär än. Så vad blir det? 2-3 paket var tror jag vi skrapade ihop! Julia får även ett i julstrumpan, men det får vänta tills nästa år för Henrys del..

Men på tal om Julia! David fick en idé i morse! Så roligt. Julia stod och borstade tänderna och krånglade som vanligt, då David får för sig att han ska agera tomte och ringa till Julia och höra så att hon sköter sig. Via sin egen telefon ringde han till hennes surfplatta {han satt i soffan och hon var på toaletten}. Mäkta förvånad blev hon, men vågade inte svara så det fick jag göra. Ja, faktiskt så fick jag sköta allt snack, för hon blev allt lite feg, hehe. Så högtalaren på! "Tomten" frågade i alla fall om hon varit snäll, och sa att hon i så fall skulle få många paket. Dessutom borstar tomten minsann tänderna både morgon & kväll. Det ni! Julia var snabb med att springa till David efter telefonsamtalet och berätta om det! Fiffigt, och det höll henne glad resten av dagen. ;}

Nu ska jag försöka mig på att slå in paket. Henry sover, men inte Julia.. Hoppas att hon inte kommer på mig!
Puss & kram






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?