Julia 32 månader
Publicerat den

Hej på er!
22 idag, vilket är Julias siffra!
 
Tisdag idag och vädret ute var ganska behagligt faktiskt, trots en del minusgrader. Bara man har lite ytterkläder på sig så går det an! ;} Både jag och Julia vurpade på väg till dagis, haha! Hon när hon skulle ta sig över en snöhög som plogbilen hade lagt vid sidan av vägen, och jag när jag skulle ta mig ner från en minibacke. Jag måste på något vis ha blivit väldigt framtung, för det var som att någon puttade mig framåt och jag landade på händerna. Haha, skönt! Men ingen av oss skadade oss. ;} Blev så förvånad bara, haha. Och det är ju alltid lika pinsamt! Det första man gör är att kolla ifall någon såg det.. När Julia ramlade i snöhögen kom det en gubbe gåendes och han sa något i stil med: hoppsan! Äh, balansen kommer sen! Julia frågade mig efter en stund: va sa gubben?
 
Har för övrigt suttit i telefon alldeles för länge. Jäkla telefonköer. Har fortfarande inte mottagit mina 675:- som jag ska ha tillbaka! Ringde förra måndagen och de skulle fixa det omgående, men nu, efter över en veckas väntan, ringde jag igen. Lite pinsamt eftersom det alltid är samma människa man pratar med. Men jag behöver mina pengar.. Okej om det hade rört sig om 100:- eller mindre, men över 600:- är ju inget man struntar i!
 
I hopp om att pengarna snart är inne på kontot så beställde jag ett ullunderställ till Julia. Trodde mig ju köpa ett i höstas, men det visade sig att jag läst fel. Det var endast microfiber, vilket inte alls är lika varmt. Gäller ju att barnen är påklädda när de går på ett Ur & Skur-dagis! Lämningen fick faktiskt utmärkt idag! Så himla skönt. Finns inget värre än att lämna ett ledset barn på dagis. Beställde understället från Syskonhuset. Ett randigt i färgerna lila/orange. Lite roligare än ett helsvart som hon har på sitt microfiberställ. Okej, det är röda sömmar, men mestadels svart! ;} Som ni vet är jag inget jättefan av färgen svart på bebisar/barn, även om jag själv går klädd i det för jämnan! Tycker att barn = färger! Dock kommer jag gärna köpa söta bebiskläder i vitt & beige, och möjligen något med svarta inslag.. men inte för mycket av den varan. ;}
 
Happ happ.. ska ta tag i städningen här hemma. Har låtit lillans rum vara i fred på tok för länge. Hennes jäkla smådjur {hårda som as!!} ligger överallt och när man trampar på dem kommer det en ljuv liten ramsa ur munnen.. ;} Hoppas ni får en bra dag allihop!
 
Kram på er!






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?