Skämmas för sin graviditet?
Publicerat den

Ligger och tittar på 16 & pregnant på tv:n, handlar om en tjej som precis fått en liten söt son. Det jag reagerade på var att hon både hoppade av skolan samt slutade umgås med sina vänner bara för att hon blev gravid. Hon var rädd att folk skulle stirra på henne eftersom hon var så ung.

Den första jag relaterade till var mig själv. Jag var inte lika ung som henne, utan 18 år när jag blev gravid. Jag hade med andra ord preciiiis börjat sista året på gymnasiet när graviditetstestet visade "Gravid". Nu till saken: jag gick ändå i skolan så mycket jag orkade & kunde, och har kvar mina vänner än idag! Det är jag väldigt glad för! :) Jag vet inte om jag bara är galen eller vad det är, men jag skämdes aldrig för min mage eller var rädd för vad folk skulle tycka. Jag hade allt fokus på den lilla filuren i magen. Såklart frågade många saker som: va? Du är ju så UNG!? Är du inte lite rädd? Är du inte rädd för förlossningen?!

Den här graviditeten är dock inte lika uppmärksammad. På något sätt känns det mer "okej" den här gången eftersom jag dels gått klart skolan, men också har flyttat hemifrån. Sen är jag ju inte så purung längre...;) Herre jösses, fyller 22 om ett par veckor! :s

Var bara en liten tanke... Hur var det för er när ni var gravida? Reagerade folk positivt eller negativt? :)

Ta hand om er!




 Carro - trebarns mamman på Gran Canaria!

Jag var lika gammal som dig (19 när älsta sonen föddes).. och fick ungefär samma reaktion, hoppade dock av skolan och jobbade så mycket jag kunde för att få upp mammapenningen..
Men de flesta var positiva och stöttade mig när chocken lagt sig haha!



URL: http://carrosungar.blogg.se





 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?