Vår midsommar ♥
Publicerat den

Vi har haft en supermysig midsommar och helg. Midsommarafton firades nere på Hjo camping där Davids mamma hade ställt upp sin husvagn. Det bjöds på sill & färskpotatis {även prinskorvar och köttbullar som Julia uppskattade mer än sill} och närvarande förutom vi var mina föräldrar och Davids moster. Verkligen supermysigt! Spelar ingen roll att campingen ligger bara någon km från vårt hem, det blir semesterkänslor direkt. :} Till fika bjöds det på en supermumsig jordgubbstårta med bland annat chokladpudding som fyllning. Egentligen ska jag ju vara försiktig med både choklad, jordgubbar och färskpotatis, med tanke på amingen alltså, men då unnade jag mig faktiskt. Peppar peppar så har lillkillen inte haft några besvär med magsmärtor alls! Och! Idag har han varit superduperfin i ansiktet! Han börjar äntligen bli len igen och "asfaltskänslan" försvinner sakta men säkert. Då förstår ni hur hård han har varit både på kinderna och i pannan! Plutten. ♥
 
Davids syster med familj kom förbi och fikade med oss, och tillsammans med resten av campingsgästerna var vi med och dansade kring midsommarstången. Det var riktigt roligt {och jobbigt!} och efteråt bjöds det på piggelin till alla barn. Vilken mysig tradition! Precis lagom till att dansen skulle börja så började det dugga lite lätt, men störtskurarna sparade sig till kvällen som tur var. Alltså.. varför? Varenda år! Regn & åter regn. På kvällen hade alla åkt förutom vår familj, och vi grillade, pratade och myste i förtältet under kvällen. Julia somnade med surfplattan inne i husvagnen, och Henry sov sig igenom kvällen i sin barnvagn. Jag och David tog oss även en svängom på dansbanan senare under kvällen. Pinsamt för mig som var nykter {och ABSOLUT inte kan dansa!!}, men desto roligare för David som fått i sig lite vin. Haha. 
 
På midsommardagen var vi hembjudna till Davids farbröder uppe i skogen. Även där bjöds det på grillat och en hel del mygg & knott. Julia har fått sig ett gäng bett, men jag klarade mig undan med endast ett på underarmen. Tyvärr har jag alltid mått dåligt på ett eller annat sätt när vi besökt hans farbröder. Det är 1-2 gånger om året. En gång var jag störtförkyld och en annan gång mådde jag dåligt pga. graviditeten tror jag. Den här gången gjorde jag inte det! Jag tänkte till och med att shit, vad skönt det är att må bra för en gångs skull! Men, haha, det varade inte länge. När jag ätit upp en chokladbit med någon mintkräm i som Julia inte tyckte om så kände jag att jag fick ont i halsen.. Som att den där chokladjäveln lämnat något spår efter sig i form av en hinna. Läbbigt.. Senare får jag "ont" i hela kroppen, sådär öm som man blir när man åkt på en förkylning ni vet. Dagen efter hade jag feber, ont i hela kroppen och ont i halsen. Immunförsvaret är på topp! ;}
 
Idag har jag fortfarande lite feber, är galet svettig och "helt slut" om jag ska beskriva det så bra som möjligt. Att vara sjuk samtidigt som man har två små barn är inte det lättaste. Egentligen skulle vi ha varit på läkarbesök med Henry idag, men då jag inte har orkat göra något fick jag helt enkelt avboka det. Sköterskan skulle höra av sig om en ny tid. Som tur var kom min farmor på besök efter lunch. Hon hade med sig paket (!) till både Julia och Henry. Jättefina kläder till lillemannen samt en supergo filt, och badleksaker och en klänning till Julia. Hon är bara för SNÄLL. Som alltid hade hon även med sig blöjor, kaffe, fika och ett paket våtservetter. Hon vet vad en mor behöver. ;}
 
Hon och Julia gick senare ut för att cykla och leka. Då passade jag på att vila mig och läsa lite i boken Femtio nyanser av honom. Den boken var seg i början enligt mig, men nu är den riktigt bra! Älskar att läsa. Just nu är det kanske inte det bästa tillfället att bli fäst vid en bok, då jag egentligen borde vila och sova all ledig tid. Men hey, man måste ju göra något kul ibland också. Då får man offra någon timmes sömn. ;}

Här är kläderna som lilleman fick ↓
Den stickade har hon gjort själv :}



Min snygga man som jag (!) fick raka dagen innan midsommarafton. Håret på huvudet alltså. Första och antagligen sista gången jag gör det. Haha, men han blev så snygg ändå. ♥ Nu ska vi lägga oss, jag & Julia. Hon sov som en stock tidigare under kvällen så det ska bli spännande att se om hon somnar nu. I morse flyttade jag in hennes säng till hennes rum.. Undrar om hon kommer sova där hela natten? Antagligen inte..






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?