Skärtorsdag
Publicerat den

Har lovat både mig själv & min kära fästman {heheh} att städa vårt hem idag. Ser verkligen hemskt ut! Det värsta av allt är alla Julias smådjur som ligger överallt. De står för flera nackdelar: 1: det ser stökigt ut, 2: de gör himla ont att trampa på! Men ett litet inlägg innan städningen ska jag väl ändå hinna med. ;} Har precis betalat räkningar, lika roligt varje månad.. Känner ändå att vi har väldigt bra koll & ordning på alla papper, vilket aldrig är fel! Jag har en pärm, David har en, Julia har en samt att vi har en för gemensamma räkningar. Dessutom har jag investerat i "månadsarkiv" på Hem & Hobby för typ 15 kr, vilket gör det lätt att hitta senare om man skulle behöva.
 
Julia är på dagis nu vilket ger ett ypperligt tillfälle att städa i ordning. Få se nu.. det finns nog inget rum som INTE behöver sig en omgång. Är så trött på dammsugaren bara. Den har hakat upp sig på något sätt och skriker som en stucken gris så fort man sätter igång den.
 
Hittade några presentkort från jul & min födelsedag under alla papper som jag tänkte använda snart. Bland annat från Åhléns och Encore i Skövde. Där kan man hitta mycket fint! Dessutom hittade jag en lapp med 25 % rabatt på valfri vara hos KappAhl. Första tanken var att köpa bebiskläder, men det är sjukt svårt när man inte vet vad man har där inne i magen. Då slog det mig istället att jag kanske ska köpa en skaljacka till Julia. Känns faktiskt som att våren kommit för att stanna nu {peppar peppar} och att allt mer snö försvinner! Julia kunde faktiskt åka trehjuling till dagis idag! :} För första gången hade hon hjälm på sig {till dagis alltså, har alltid glömt det innan då hon har en tjock mössa på sig} och såklart gjorde hon en liten vurpa just idag. Klarat sig flera gånger, haha. Betyder det otur med hjälm? Ska jag tolka det så? ;}
 
Åh! På tal om Julis så var hon så gullig i morse. Jag satt på golvet i badrummet och väntade på att hon skulle lägga sig så att vi kunde byta blöja. Då frågar hon om jag vill se & höra "I ett hus vid skogens slut". Som hon tydligen kan rörelserna till nu. Det var så gulligt att se! Hon kom ihåg alla rörelser, även om orden blev lite sluddriga ibland. ;} Sötnos ♥ " Jäjp ack jäjp ack jäjp du mej, annas hutej jägan mej!"
 
Hade för övrigt en väldigt mysig morgon {läs: kl 04:00}. Sessan höll låda vilket höll både mig & David vakna, så han passade på att krypa ner bredvid mig {har alltid Julia mellan oss annars} och hålla om magen. Så mysigt! ♥ Somnade sedan om och vaknade vid 07:10 då Julia kom in med en liten djurbok som jag skulle läsa för henne. Dessutom denna härliga mening: "jag har BAJJAT!" Haha!
 
Nu: städning!






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?