Henrys rum
Publicerat den

Nu äntligen kom semestern och renoveringen av Henrys rum kunde börja. Vi började lördagen den 31 juni och det passade bra då vädret inte direkt var på topp. Riktigt ruggiga, regninga dagar var det, som gjorde en helt deprimerad. Nu i efterhand är jag dock tacksam att det var så, istället för sol och 30 grader. Då hade det ju varit olidligt att arbeta inomhus då rummet ligger i söderläge!
 
Som ni kan se på bilderna så var rummet sådär "härligt" grönt. Grönt är skönt.. tycker ju vissa! Dock inte vi, just nu! ;} Vi rev inte ner något utan slipade och spacklade på de ställen det behövdes. Det var väl inte direkt några experter som tapetserat innan oss, då det var skarvar lite varstans! Julia hjälpte till så gott det gick. :} Härligt när hela familjen kan hjälpas åt!
 




Var bara tvungen att ta kort på tapeten som dök upp bakom listerna. Jag kan gissa mig till att det är en riktig 70-talstapet! Jag tycker nästan om den! :}



Mamman hjälper också till! Fick tips av våra kompisar att köpa 10 liter färg på Coop för 129 kr. Det gjorde vi, och den var riktigt bra. 3 gånger tror jag att vi fick måla för att det skulle täcka ordentligt! :}



Nu började det bli riktigt vitt! Vi målade inte lika mycket på snedväggen som senare skulle tapetseras. Bara det värsta så att det inte skulle lysa igenom tapeten.



Här är de igång! Vi fick experthjälp av min kära pappa. :} Att tapetsera på bredden var något nytt för oss, men bra blev det.





Jag fyndade en snygg gammal 50-talsmöbel på Blocket som jag och Frida var och hämtade borta i Götene den där regninga lördagen då allt började. David grejade med att ta bort lister och täcka golvet under tiden. Den såg verkligen inte mycket ut för världen.. 


... men med lite färg så! Jäklar vad snygg den blev! Mycket slipning och mycket färg. Både grund och lack.

Är ni beredda på resultatet? Nåja, nästan i alla fall. Än är det som sagt lite saker som fattas. Någon lampa har vi inte heller fått tag på än! Men det kommer! :}

VÄLKOMNA IN TILL VÅR SONS RUM ↓↓↓



Tältet kommer från Kids Concept och det fick han av oss i 1-årspresent. Var sugen på att strunta i det till en början som jag skrev, men äh, det får hänga med ändå! Han börjar faktiskt gilla att vara i det! :} Mattan och gardinerna köpte vi på Hem & Hobby, och den schackrutiga väskan hittade jag på Clas Ohlson. Säkert inte alls ämnad för leksaker, men jag tyckte att den var cool! Även lampan över sängen som agerar myslampa är från Clas Ohlson.



Tavlorna slängde jag ihop i photoshop eftersom jag ville ha lite annan färg på den starka fondväggen. Något som "lugnar" ner det lite. Om det nu gör det, haha, men gulligt blev det tycker jag! :}



Volià! Snygg möbel va!? Gjort alldeles själv, hihi. ;} Såg direkt framför mig att den vore suverän till en massa leksaker, och även till tavlor och spargrisar! Väskan med leksaker fick byta plats eftersom jag iställer ställde Julias gamla fåtölj från IKEA bredvid sängen.



Letade pojkrumsinspo på instagram och fann en bild liknande den ovan. Eftersom jag hade samma hylla och "teckningslåda" så var det inte särskitl svårt att härma. Dock har ju inte Henry börjat rita några teckningar än, men det kommer väl! :} Bokhyllan hade Julia tidigare i sitt rum {på den gamla adressen}, men pga. platsbrist i hennes rum fick Henry ta den istället. Jag ska beställa två mintgröna lådor från IKEA att ställa i hålen längst ner så att de kan svälja en massa saker också. 


Närbild! :}
 
Så! Det var de bilderna jag hade att bjuda på nu. Säkerligen kommer det fler framöver! Ju mer saker som hittar dit. Är sugen på en tallrikshylla också.. Och vart ska jag hänga pom pomsen? :O Tåls att tänka på! Säg gärna vad ni tycker, det är så kul med kommentarer! :}
 
 
 
 






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?