Söndagsbabbel
Publicerat den

Hejkon bejkon på er (som jag brukar säga till mina barn)
 
Usch vilken trist söndag! Regnet öser ner och vi har haft en mysdag inomhus än så länge. Trots en enorm trötthet efter gårdagens 25-årsfirande hos Frida så lät jag inte det stoppa mig från att rensa lite i Julias rum. En Ica-kasse skräp blev det som inte längre behöver ligga där inne och ta plats. Det känns som att mitt hjärta är en Ica-kasse lättare, ungefär. Jag vet inte varför, men jag älskar känslan av att ha det rensat och fräscht. Jag gillar att ha det ganska minimalistiskt, även om jag rent inredningsmässigt gillar att ha en massa prylar framme, haha. Men så länge de inte är i vägen eller ser stökiga ut, då är det okej! Henrys rum är så pass nytt, så där inne behöver det inte rensas än på ett tag. Suktar ännu efter en tallrikshylla dit in, men det får bli senare. 
 
25-årsfirandet igår då! Jösses vad roligt vi hade det. Vi var ett gäng tjejer och Frida hade ordnat jättebra med olika lekar, gott fika och bra musik. Jag har aldrig svettats så mycket i hela mitt liv. Jag har nog heller aldrig dansat så mycket i hela mitt liv. Nog trodde jag att jag var lite av en torrboll, just eftersom jag aldrig varit den personen som varit ute och festat om helgerna. Men det visade ju sig vara helt fel! Vad har jag gått miste om egentligen!? Det är ju SKITKUL! Nu i efterhand kan jag skämmas en aning eftersom min mage måste ha skumpat upp och ner något fruktansvärt, men äh! Det bjuder jag på! Och "skaka rumpa" har fått en helt ny innebörd för mig nu när min rumpa verkligen KAN skaka. Utan att resten av kroppen skakar, haha. Hurra för viktuppgång! :D Men det där med att skaka på brösten..? Hur GÖR man? Någon som kan förklara? När jag försöker skaka på axlarna så hänger liksom resten av kroppen med samtidigt, trots att jag försöker spjärna emot..

Det var även  musikquiz, klämma sönder ballonger (jag var livrädd), frågesport om Frida VILKEN JAG VANN! Trots att jag är den person som känt henne kortast tid. Otroligt roligt. Det måste ju betyda något bra! ;} Tack Frida för att jag fick komma, jag hade det superroligt! Och det var även jätteskoj att få träffa en massa andra härliga tjejer! :) Både nya och bekanta ansikten!

 En söt fjortisbild på en 23-åring och en 25-åring, haha! <3
Ibland måste man ju få leka av sig lite!
 
 
Men på tal om något helt annat så fyndade jag ett skåp härom veckan. ↓

 
Fint va? Det ska pryda garaget tänkte vi. :}
Skämt åsido. Det ska GIVETVIS få sig en omgång med färg och sedan placeras någonstans inne i huset. Förhoppningsvis i vardagsrummet. Först var jag inne på en vit färg {som allt annat, kan tyckas lite tråkigt kanske..} men sedan fastnade jag för kalklitir. Det kanske vore något! Det var aningen dyrt såg jag, så vi klurar vidare.. Kanske rosa, orange, grönt? Det skulle väl verkligen liva upp? :} Jag lovar att uppdatera er om vad som händer!
 
Jag älskar att fynda på blocket! Vänner och bekanta rynkar på näsan när jag visar mina "kap", men vänta bara vad snyggt det kommer bli sen. Även om det ser förjävligt ut nu och är helt trasigt på sina ställen. Jag ser det framför mig!
 
En vecka av hemstudier väntar, förutom en dag då jag ska in och kika lite på anatomiska strukturer. Ska faktiskt bli riktigt roligt att få känna och klämma lite och lära sig lite mer ingående om var saker sitter. Dumt nog så känner jag mig "lugn" inför tentan gällande anatomiska strukturer som är nästa måndag, just för att jag är hyfsat bra på att lära mig glosor (svenska-latin) och att lära mig var sakerna sitter. Vill jag tro i alla fall. Att jag sedan dagen efter tentan lär har glömt bort allt, det är ju ett faktum tyvärr. :')
 
Innan jag gräver ner mig i böckerna så ska jag göra en tavla. Det ligger en ram här intill mig och den har väntat länge nog på att få ett motiv.
 
Puss & kram!






 NAMN
 

 MAIL


 URL


 SKRIV DIN KOMMENTAR


Spara?